Tort cu trei tipuri de ciocolata si ganache/ Triple chocolate ombre cake









 La multi ani!
Sper ca noul an sa ne aduca tuturor ceea ce ne dorim. Eu imi doresc sanatate si un an cel putin la fel ca cel ce a trecut.

La sfarsitul anului nu am reusit sa bifez tot ce mi-am dorit pentru masa de sarbatoare, dar am facut lucrurile cele mai importante.
La felul principal nu am reusit sa pozez nimic pentru ca l-am finalizat cu 30 de minute înainte de trecere dintre ani, dar ne-am bucurat de o friptura cu un sos delicios, pe care vreau sa o refac si sa o postez si aici.
Tortul a fost unul ciocolatos si decadent, cu trei feluri de ciocolata si un decor modern :)


Ingrediente:
4 blaturi x 18 cm 
240 g faina
280 g zahar pudra
12 g praf de copt
270 ml lapte batut
80 ml ulei 
4 oua
270 ml cafea fierbinte
100 g cacao
 esenta de vanilie
 Ganache de ciocolata:
200 g ciocolata alba
200 ml smantana lichida 
(min 35%grasime)
200 g ciocolata cu lapte
200 ml smantana lichida
 (min 35%grasime)
220 g ciocolata neagra
2 linguri zahar
 200 ml smantana lichida 
(min 35%grasime)

Mod de preparare:
Blat:
Faina se amesteca cu zaharul pudra si praful de copt si se cerne. Laptele batut se amesteca cu ouale si uleiul si se toarna peste amestecul uscat. Cafeaua fierbinte se amesteca cu cacaua si esenta de vanilie si se toarna in fir subtire peste compozitia anterioara, amestecand cu un tel pana se omogenizeza.

Compozitia se imparte in patru parti egale si se coc blaturile intr-o forma de 18 cm, unsa cu unt si tapetata cu cacao. Se coc 20-25 minute in cuptorul preincalzit. Dupa 20 de minute se verifica daca sunt gata.

Se scot pe un gratar si se lasa sa se raceasca. Daca au crescut mai mult in mijloc, se niveleaza cu un cutit zimtat.
Ganache de ciocolata:

Ciocolata alba se toaca marunt. Smantana pentru frisca se incalzeste putin(nu trebuie sa fiarba) si se toarna intr-un bol peste ciocolata tocata. Se lasa 2-3 minute apoi se amesteca cu o spatula.
Se pune bolul 2-3 ore la frigider, apoi se mixeaza pana devine cremoasa (aveti grija sa nu mixati prea mult pentru ca se poate taia crema).

Ciocolata cu lapte se toaca marunt. Smantana pentru frisca se incalzeste putin(nu trebuie sa fiarba) si se toarna intr-un bol peste ciocolata tocata. Se lasa 2-3 minute apoi se amesteca cu o spatula.
Se pune bolul 2-3 ore la frigider, apoi se mixeaza pana devine cremoasa (aveti grija sa nu mixati prea mult pentru ca se poate taia crema).

Ciocolata neagra se toaca marunt. Smantana pentru frisca se incalzeste putin(nu trebuie sa fiarba) impreuna cu cele doua linguri cu zahar; se toarna intr-un bol peste ciocolata tocata. Se lasa 2-3 minute apoi se amesteca cu o spatula.
Se pune bolul 1-2 ore la frigider, apoi se mixeaza pana devine cremoasa (aveti grija sa nu mixati prea mult pentru ca se poate taia crema).
Asamblare:
Din fiecare tip de crema se opresc cate 3 linguri pentru ornat.
Pe un platou se aseaza un inel pentru tort, se pune primul blat, crema de ciocolata neagra, blat, crema de ciocolata cu lapte, blat si crema de ciocolata alba si blat. Se lasa la frigider cel putin o ora, apoi se imbraca in crema, incepand de la baza cu crema de ciocolata neagra, cu lapte si alba.

Se decoreaza cu trufe de ciocolata (se pot face din ganache-ul de ciocolata neagra, fara sa il mixati), bezele si cacao.
Tips:

    Daca va place tortul insiropat puteti insiropa putin, dar sa nu exagerati la margini pentru ca o sa fie greu de imbracat in crema.
Eu am folosit smantana lichida Olympus, care este cea mai buna din cate am incercat pana acum.
Nu mixati cremele prea mult si nici nu insistati cu spatula cand imbracati tortul pentru ca se taie.
 Tortul este mai bun incepand cu a doua zi.